2016. október 24., hétfő

JÓTÉKONYSÁGI MŰHELYVÁSÁR 2016. - Story

Idén ismét műhelyvásárt rendezünk, méghozzá a nők elleni erőszak megszüntetésének világnapján (ahogy az előző két évben is nagy sikerrel).
Tavaly már leírtam nektek, hogy jutottunk el idáig, de azóta újabb részletekkel bővült a tündérmese, így frissítettem...




Nagyon messziről kell indítanom a történetet, mert egy nagyjából öt évvel ezelőtt induló ötletcsírám, nőtte ki magát egy szuper kampánnyá, illetve borult most virágba.

Azt a részt nem ragoznám túl, hogy mennyire rosszul vagyok azoktól, akik a gyengébbeket bántják... Legyen szó állatokról, nőkről, gyerekekről vagy akár idősekről, a velük szemben tanusított agresszív viselkedés elfogadhatatlan. A kérdés már csak az volt, hogy az ezzel kapcsolatos végtelen felháborodásomat hogyan fogjuk egyszer csak összekapcsolni a márkánkkal.


Teljesen természetesen jött, hogy a Süel alapvetően a nők mellett szeretne kiállni (amikor a márka eljut arra a szintre, hogy a társadalmi szerepvállalás szóba kerülhet), de hogy hogyan az szintén egy nagy kérdőjel volt. Női kötött ruhákat gyártunk, sokat beszélgetünk veletek, a Süel csapat nagyon közvetlen és segítőkész, sokat számítanak a vevőkkel kialakított kapcsolatok és egyre többször került középpontba különböző programok kapcsán a nő stb. Végtelenségig tudnám sorolni de még egy kapocs hiányzott...


Egyik nagyon jó barátnőm, aki éppen New Yorkban a burmai nők jogaiért küzd, óriási aktivista és mikor felvetettem, hogy szeretnék egy olyan programot, ami a bántalmazott nőket segíti majd kiugrott a bőréből. Összehozott a NANE és a Patent Egyesület vezetőivel, de az első ötletem még nagyon távol volt a jelenlegi végkifejlettől.


Mivel jómagam szerencsére olyan környezetben nőttem fel, ahol közvetlenül sosem találkoztam hasonló jelenséggel, túlságosan agresszívan és így utólag mondhatom "tudatlanul" közelítettem a témához. Egy most már szinte mindennaposnak mondható kampány volt akkor a fejemben, ahol egy olyan editorialt készítünk, színekkel a középpontban, amin megjelennek az áldozatok sérülései...
Mikor ezt prezentáltam anno a NANE-nak rögtön küldtek nekem pár anyagot olvasgatni, hogy mennyire ártalmas az ilyesmi az áldozatoknak ("glamourizing"), és mennyire haszontalan az ilyen jellegű akció (a körülötte lévő rövid felhajtást kivéve).


Így megfordítottam a kérdést és a már fent említett egyesületeket kérdeztem meg, hogy "ok, akkor nektek mi lenne a hasznos, mivel tudnánk segíteni?"


Első évben még nem forrt ki teljesen az ötlet, így "csak" a műhelyvásár került megrendezésre a nők elleni erőszak megszüntetésének világnapján, ami szinte nulla támogatással is óriási siker volt. Teljesen meglepődve, szinte megdöbbenve álltunk a dugig tömött Süelben. Komolyan meghatódtam, hogy mennyire sokat jelent ez azoknak a nőknek, akik érintettek és mennyire lelkesen jöttek nemcsak a Süel törzsvásárlók, hanem a PATENT Egyesület aktivistái és pártfogoltjai is.
 Elképesztő volt... a fülkékig állt a sor és egymás kezéből kapkodták a ruhákat.



Innentől fogva nem volt kérdés az ismétlés, főleg mivel még mindig jó sok mindent találtunk a Süel műhely rejtett zugaiban.


Mikor Györgyi a Nane képviseletében először bejött az ÁRKÁDban lévő márkaboltunkba, rögtön az tetszett meg neki, hogy mennyire erősek, vibrálóak a színeink. Innetől már indult is a brainstorming.
Erő a színekben, páncélként védenek a fonalak, vértezd fel magad a csipkékkel és egyéb rusztikus kötöttségekkel stb... De hogyan jön ez össze a bántalmazott nőkkel?
Nekik leginkább a bátorításra van szükségük. Nem úgy kell beállítanunk őket, mint akik gyengék (mert baromira nem azok, hiszen mi mindent kibírnak...), hanem mint erős bástyákat.
A kulcs az, hogy erőt és önbizalmat adjunk és bátorítsunk! Ez nem áll messze a Süeltől (szerintem:)).


New Yorkban élő barátnőmmel (Lilla) és kis csapatommal tovább finomítottuk az ötletet és így született meg a " A SZÍNEK A RUHÁDRA VALÓK" szlogen (köszi Lilla:)). 
Vértezd fel magad velük! 


Elkezdtük szervezni a fotózást de egy apró dolog még mindig hiányzott...Bevallom félve kérdeztem rá, hogy esetleg lenne -e olyan Hölgy, aki már átesett valamilyen hasonló jellegű traumán. Van -e olyan nő, aki meri vállalni, hogy igen, tudom mit jelent a családon belüli erőszak de köszi jól vagyok...? Szkeptikus voltam ezzel kapcsolatban, hiszen logikus, hogy az ember nem szívesen beszél az ilyesmiről, illetve még mindig fájdalmas lehet visszagondolni a múltra, akkor is ha régen történt.


Ok nélkül aggódtam mert találtunk két szuper nőt, akik vállalták (sőőőőőt IMÁDTÁK) a fotózást. Örültek, hogy végre foglalkozik valaki az ilyesmivel, hogy sok-sok év után, most már olyan a környezetünk, hogy befogadóbb a történeteikkel szemben. Szóval vállalták és a végeredmény csodás lett!











A vásár 2015-ben nagyjából kétszer annyi érdeklődőt, vásárlót, támogatót, nőt, anyát, Süel rajongót vonzott, mint 2014-ben. Erről csak egy rövid videót szúrnék be, ahol látni fogjátok a tömeget és a lelkesedést.

Így most sem volt kérdés, hogy újra megrendezzük a vásárt, és 2016-ban is óriási energiákkal felvértezve várunk titeket a Süel belvárosi fellegvárában.
A tavalyi év kampányának sikerén felbuzdulva, idén már kicsit bátrabban kerestük a túlélőket.

Öt nő, Adrienn, Györgyi, Orsi, Ági és Kornélia lesznek az idei kampány főszereplői.

Képek hamarosan, a vásár időpontját pedig mindenki vésse be a naptárba!

2016. november 25.

A SZÍNEK A RUHÁDRA VALÓK...!











Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése